Pozdrav Gost

Gondola

  • 356 Odgovora
  • 187208 Hitova

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

*

mijat

  • *****
  • 6711
Odg: Gondola
« Odgovori #225 u: 17 Veljača, 2013, 22:11:05 »
Koliko iznosi "bezobrazno skup parking"? Ja npr. smatram da su skije od 700 evra, bezobrazno skupe. Tražimo - besplatne skije.

imam dva para elanovih skija iz 1976 godine i hteo bih da ti ih poklonim  ideea:( nadam se da ćeš moći da ih iskoristiš  hug:(

*

raca

  • ****
  • 614
Odg: Gondola
« Odgovori #226 u: 18 Veljača, 2013, 16:08:31 »
Iza ovog projekta stoji privatna firma, a ne drzava...

Znam da stoji do sada, ali pomenuti gosti nisu iz privatnog sektora... Nagadjam samo da bi neki zelili da ne bude vise samo privatni projekat... posto sumnjam u realizaciju istog privatnim novcem.

I na Kopaoniku aktuelna izgradnja gondole.

Kopaonik će dobiti 15 km novih staza
Izvor: Tanjug

Vršilac dužnosti generalnog direktora JP „Skijallišta Srbije“ Dejan Ljevnaić rekao je novinarima da će Kopaonik, izgrađom gondole od Brzeća do tog skijaškog centra, dobiti 15 kilometara novih staza.

„U ovom trenutku, ski centar Kopaonik ima 55 kilometara staza, a izgradnjom gondole, staze će se proširiti i izgradiće se više od 15 kilometara novih“, rekao je Ljevnaić.

Ministar privrede i finansija Mlađan Dinkić potpisao je sa italijanskom kompanijom Leitner AG, Memorandum o razumevanju, o javno - privatnom partnerstvu za izgradnju gondole, i tom prilikom istakao da će ta kompanija uložiti sopstvena sredstva u izgradnju gondole, koja bi trebalo da bude završena do kraja iduće godine, kao i u opremu za veštački sneg i izgradnju nove žičare.

Država će, prema njegovim rečima, obezbediti zemljište i infrastrukturu -staze, veštačko jezero.

Reč je o investiciji vrednosti 25 miliona evra, od čega samo izgradnja gondole košta 15 miliona evra. ...


U Srbiji je vec jedna realizovana na Staroj Planini, cija trasa ima duzinu jednog kilometra(?!), ali to su manje gondole i krace duzine nego sto je zamisljene na Palama.

Nisu svi projekti isti... tako da i potencijalna gondola iz Brzece na Kopaoniku ima dosta vise smisla, prije svega sto je centar Kopaonika vec povezan stazama prema Brzecoj i zicarama Bela Reka 1 i 2 koje sustinski sad zamjenjuju ulogu gondole, jer te staze cesce ne rade nego sto rade zbog manjka snijega i onda te zicare sluze za izvlacenje gostiju iz Brzece. Put od Brzece do Jarma ili Gobelje (prvih staza), je duzine nekih 15, 16 km po mojoj procjeni, plus vrlo je tezak i u slucaju veceg snijega, cesto je zatvoren za prolaz. Duzina ski lifta BL 1 i 2 je nekih 3 km ako ne grijesim, tako i da trasa same gondole ne bi iznoslia mnogo vise. Plus u tom djelu postoji dosta potencijalnih novih duzih staza zbog dobrog polozaja i konfiguracije terena a u samoj Brzecoj potencijal za sirenje hotelskog smjestaja.

Ono sto je kocilo dosadasnje i buduce ulaganje u tu gondolu je sukob interesa vezano za smjestaj i turisticke kapacitete u centru Kopaonika sa potencijalnom konkurencijom iz Brzece.

U odnosu na ova dva projekta, gondola Pale-Jahorina je bar nekoliko puta skuplji i neopravdaniji projekat.
Ko rano rani stazu netaknutu grabi.

*

raca

  • ****
  • 614
Odg: Gondola
« Odgovori #227 u: 18 Veljača, 2013, 16:41:26 »
Jos jedna stvar... dokaz da gondola ima smisla na Kopu je to da Lajtner nije samo izvodjac vec i investitor, da su vidili neki interes obzirom na kolicinu posla koju su do sada uradili na Jahorini, pa prvo bi valjda Jahorini nesto tako ponudili.
Ko rano rani stazu netaknutu grabi.

*

BL

  • ****
  • 678
Odg: Gondola
« Odgovori #228 u: 09 Ožujak, 2013, 13:50:28 »
Od iduće sezone gondolom do skijališta na Jahorini

Izgradnja gondole Pale - Jahorina bit će nastavljena na proljeće. Za projekt je osigurano više od polovine sredstava, a ukoliko se osiguraju sva sredstva možemo u ovoj građevinskoj sezoni pustiti gonodolu u promet, odnosno za sljedeću zimsku sezonu - kazao je Agenciji Fena Veljko Golijanin, direktor i vlasnik firme "Majnex" s Pala, koja je izvođač radova.

Vrijednost projekta je 15 miliona eura.

Do sada je u cijelosti probijena i prokrčena trasa gondole i izgrađen je veliki dio prilaznih puteva za postavljanje stubova i kasnije održavanje gondole na izuzetno nepristupačnim terenima od polazne stanice gondole do Jahorine, u dužini od 10 km.

"Već smo u pregovorima s Vladom RS-a, jer je jednim dijelom Vlada RS-a zainteresirana da učestvuje u finansiranju, a jednim dijelom će učestovati italijanska kompanija "Lajtner". U finansiranju će učestovati firma "Majnex" većinskim dijelom, odnosno 60 posto", kazao je Golijanin.

Na ulazu u buduću gondolu radi se parking za 35 autobusa i 500 putničkih vozila.

"Za parking smo oformili plato veličine jednog stadiona.Time ćemo riješiti vitalni problem planine, a to su saobraćajni kolapsi", kazao je Golijanin dodavši da su napravljena i proširenja uzdužne saobraćajnice.

Savremenom gondolom, kakva se može vidjeti u vodećim evropskim turističkim destinacijama, do Jahorine će se stizati za petnaestak minuta. Putnici će, kaže Golijanin, finom atraktivnom vožnjom doći do skijališta.

U planu je i saobraćajna povezanost grada Sarajeva i Jahorine, tako što će autobusi kružiti iz Sarajeva do gondole non-stop.

Golijanin objašnjava da je cijeli projekt "prekopiran" iz velikih skijaških centara Austrije i Italije te da nije samo za zimsku nego i za ljetnu sezonu, što uključuje i izletište Ravnu planinu.

Predsjednik Skupštine općine Pale Miroslav Brčkalo kazao je Agenciji Fena da lokalna zajednica i građani Pala daju punu podršku projektu izgradnje savremene gondole "Jahorina express", koja će povezati Pale i bh. olimpijsku planinu Jahorinu.

Projekt gondole ima izuzetan ekološki značaj jer će rasteretiti Jahorinu od velikog broja automobila i autobusa i obogatiti njenu turističku ponudu.

Na trasi gondole od Pala do Jahorina bit će 40 stubova, 18 do međustanice na Ravnoj planini, i još 22 do vrha.

Polazna stanica je udaljena 700 metara od magistralnog puta Sarajevo - Pale - Prača, na nadmorskoj visini od 920 metara.

Razdaljina do međustanice iznosi 3.100 metara i nalazi se na nadmorskoj visini od 1.411 metara na Ravnoj planini. Udaljenost do vrha iznosi još 3.502 metra s nadmorskom visinom od 1.581 metra, a izlazi iznad Hotela "Bord" na Jahorini, što značajno doprinosi direktnoj povezanosti skijaša sa stazom te pješaka s ulicom.

Ukupna visinska razlika je 661,10 metara, a ukupna dužina trase je 6.602 metara.

Kapacitet jedne kabine je osam putnika, što omogućava prijevoz njih 2.000 tokom samo jednog sata.

Realizacijom projekta dat će se i značajan doprinos u zaštiti čovjekove okoline. Prijevoz gondolom po pravilu je osnovni vid prijevoza za najpoznatije turističke centre širom svijeta, koji najveću pažnju posvećuju ekološki čistom okruženju.

Projekt gondole Jahorina Express je 2011. godine dobio nagradu za Evropski ekološki poslovni projekt godine Bosne i Hercegovine od EPUBiH.


Izvor: Fena/ Klix.ba

*

mijat

  • *****
  • 6711
Odg: Gondola
« Odgovori #229 u: 09 Ožujak, 2013, 14:50:35 »
najzad jedna dobra vest, već sam se uplašio da se odustalo od gradnje  regge

*

brera

  • *****
  • 7220
Odg: Gondola
« Odgovori #230 u: 09 Ožujak, 2013, 15:34:50 »
Ma gdje bi se stalo, kad još ima dosta šume. Treba to posječi, proredit šumu na Jahorini, kao kod Šatora. Lakše če se disat. regge regge

*

make

  • **
  • 78
Odg: Gondola
« Odgovori #231 u: 09 Ožujak, 2013, 16:21:26 »
A jel gondola znači zabranu saobraćaja na Jahorini ili na kojem već principu će nas natjerati da je koristimo

*

mijat

  • *****
  • 6711
Odg: Gondola
« Odgovori #232 u: 09 Ožujak, 2013, 16:24:30 »
već su počeli da nas navikavaju, parking u naselju šator je 5 maraka na dan  3:( kada gondola bude gotova biće 25 maraka na dan pa ti idi gore autom ako hoćeš

*

BL

  • ****
  • 678
Odg: Gondola
« Odgovori #233 u: 09 Ožujak, 2013, 17:21:50 »
Ako Jahorina nastavi da se razvija, problem parkiranja će biti sve veći i veći. Vjerujem da gondola može biti jedan od načina da se umanji ili izbjegne ovaj problem. E, sada, da li su sve ove najave oko nje samo prazna priča, sječa šume ili nešto treće, ostaje da vidimo.

Kako je to regulisano na drugim skijašklim centrima? Parkinzi do besvijesti, podzemne garaže, zabrane, gondole, ...? Primjeri?

*

mijat

  • *****
  • 6711
Odg: Gondola
« Odgovori #234 u: 09 Ožujak, 2013, 17:37:47 »
ni sa ovim stepenom razvoja ne može da zadovolji sve goste, gužve vikendom su neopisive, parking je najmanji problem. trebalo bi još koju stazu otvoriti, bar još jedan 6-guz umesto olimpika i želje, ... sistem veštačkog osnežavanja uraditi, ...

*

brera

  • *****
  • 7220
Odg: Gondola
« Odgovori #235 u: 09 Ožujak, 2013, 17:52:13 »
...i završiti sa povečavanjem kapaciteta nočenja! Po mome! Ovo što ima da se puni več su staze i sve vezano uz njih premale!!!

*

BL

  • ****
  • 678
Odg: Gondola
« Odgovori #236 u: 09 Ožujak, 2013, 18:07:35 »
Šta uraditi sa parkingom, kako ublažiti taj problem? Koliko vidim i znam, to se često javlja kao bitno pitanje.

*

brera

  • *****
  • 7220
Odg: Gondola
« Odgovori #237 u: 09 Ožujak, 2013, 18:18:47 »
Več bi puno napravili, ako bi preko ljeta pokrpali, popravili i proširili parkinge, ceste, gdje se to može. I onda zimi to čistili kako treba!!!!! Znači, ispred hotela, kuča, pansiona da se maknu avti, i onda se očisti put, parking, ralicom, frezom...

Odg: Gondola
« Odgovori #238 u: 09 Ožujak, 2013, 20:51:19 »
mijate, kus na olimpik i zelju  3:(

*

mijat

  • *****
  • 6711
Odg: Gondola
« Odgovori #239 u: 09 Ožujak, 2013, 21:00:41 »
ja sam stariji čovek i jedva čekam da sednem na 6-guz da odmorim noge i povučem malo iz pljoske  ideea:( nisu za mene tanjiri. neće ti niko uzeti staze ako se izgradi nova žičara  devil:(